Originalūs Sėdmaišiai | "Lennycraft" | Apie Mus
1888
page,page-id-1888,page-template-default,ajax_updown,page_not_loaded

Apie Mus (Spauda)

VERTINTI REIKIA NET IR MAŽIAUSIĄ ASMENINĘ PERGALĘ

Mūsų strategija – išskirtinumas ir originalumas. Visas kita – rytojaus diena.

bzn_start_logo

Jelena Rusinovič-Zelkouskaja gimė Baltarusijoje, bet save laiko kėdainiete. Ji jau 12 metų gyvena Kaune, kur įsikūrė baigusi Kauno aukštesniojoje meno mokykloje (dabar Kauno kolegija, J. Vienožinskio menų studijų centras) dailės pedagogikos studijas. Be to, ji yra įpusėjusi studijas Kauno technologijos universiteto Dizaino fakultete, kur mokosi siuvinių technologijos specialybės. 33 metų moteris yra laimingai ištekėjusi ir augina trejų su puse metukų sūnų. Vis dėlto šeimos rūpesčiai ir banguojanti ekonomika netrukdo jai įgyvendinti to, apie ką galvojo jau seniai – turėti savo verslą. Apie jį bei daugelį kitų dalykų ir sutiko papasakoti „bzn start“ skaitytojams Jelena.

Visada svajojome apie nuosavą verslą, nes dirbdami samdomą darbą neturėjome galimybės išnaudoti viso savo potencialo ir realizuoti idėjų. Kaip sakoma: „Kol žaibas netrenks – mužikas nepersižegnos.“ Todėl startavome tuomet, kai dauguma bendrovių finišavo. Tai buvo 2009 metai, pats krizės įkarštis. Kodėl? Todėl, kad algų sumažėjimas, materialine ir moralinė įtampa tapo atspirties tašku. Pamanėme: „Jeigu pavyks ką nors pasiekti dabar, visi kiti sunkumai ateityje bus tarsi smulkūs nesusipratimai.“

Mūsų veiklos sfera, produktas, koncepcija atsirado iš domėjimosi nestandartiniais dalykais, kūrybiškais sprendimais. Idėja gaminti sėdmaišius gimė ir susiformavo per valandą, o toliau buvo jau technikos dalykas. Siuvamoji mašina, rankos ir didelis noras buvo mūsų pagrindinis sėkmės garantas. Kai nutarėme veikti, dar nieko nenutuokėme apie konkurenciją, galimybes ir perspektyvas. Apskritai manėme, kad neverta nieko planuoti ir prognozuoti, ypač kai kalba sukasi apie pinigus. Niekuomet nežinai, kas nutiks rytoj, viskas akimirksniu gali pasikeisti. Tad, kad nebūtų didelių nusivylimų, neišsipildžiusių ambicijų, užtenka bendros strategijos, nustatančios veiklos gaires bei principus. Neįmanoma prognozuoti pardavimo, pelno, pajamų. Mūsų strategija – išskirtinumas ir originalumas. Visas kita – rytojaus diena.

Pagrindinė mūsų veiklos sritis – sėdmaišių gamyba pagal individualius klientų poreikius. Sėdmaišius sukūrėme ne mes – jų istorija skaičiuoja jau 44 metus, todėl šiam produktui reikėjo suteikti savitumo. Mūsų atveju tai yra individualumas. Su malonumu imamės įdomių nestandartinių projektų, siuvame vardinius sėdmaišius. Iš pradžių buvo tiesiog sėdmaišis. Kokybiškos medžiagos ir gerai pasiūtas. Nepraėjus nė pusmečiui įvyko tai, kas ir lėmė tolesnę įvykių eigą. Gavome užklausą pagaminti 100 vardinių sėdmaišių. Projektas užkabino. Tiesa, tai buvo didelis iššūkis, nes neturėjome nei tinkamų medžiagų, nei technologijos, nei galimybių įvykdyti tokį užsakymą. Vis dėlto turėjome didžiulį norą jo imtis ir išbandyti savo jėgas.

Tad neturėdami jokių galimybių laimėjome konkursą pagaminti 110 reklaminių sėdmaišių. Užsakymą įvykdėme mažiau nei per 10 dienų. Nuo tos dienos didžiąją dalį mūsų užsakovų sudaro įmonės. Tiesą sakant, labai didžiuojamės klientų sąrašu: „Estrella“, „Swedbank“, „Jegermaister“, „British American Tobaco“, IDW ir kt.

Savo bendrovę pavadinome „Lennycraft“. Tai nėra ypač gudru, tik dviejų įkūrėjų internetiniai slapyvardžiai Lenny + Craft. Lietuvai šis pavadinimas yra gana neįprastas, jo labiau reikia bendraujant su užsieniečiais, todėl egzistuoja ir suprantamesnis variantas – „Gyvi baldai“. Jis tikrai gelbsti, nes buvo atvejų, kai tautiečiai manė, kad esame užsienio bendrovė. Mūsų kolektyvas nedidelis, bet tai, manau, yra pranašumas, nes kuo daugiau žmonių, tuo daugiau biurokratijos ir neracionalumo. Mes bet kurią dieną galime mobilizuotis, persitvarkyti ir padidinti savo komandą. Bet sutikite, kad mažinant komandą kiltų daugiau keblumų. Todėl viską maksimaliai stengiamės daryti savo jėgomis. Mažesnės firmos visuomet turi didesnes galimybes, joms visada paprasčiau adaptuotis ir reaguoti į rinkos pokyčius.

Deja, be pinigų šiais laikas net ir geriausios idėjos neturi šansų būti realizuotos. Vienintelis dalykas, kuris gali padėti, – ryšiai, bet ir jie turi savo kainą. Mūsų atveju nebuvo nei vieno, nei kito, todėl pirmi metai buvo labai sunkūs. Jeigu ne investicijos, vargu ar vis dar egzistuotume. Tokios veiklos normaliai pradžiai reikėtų 30 000–50 000 Lt. Jeigu kalbama apie pramoninį mastą, šis skaičius turėtų būti didinamas 3–4 kartus arba prie nurodytos sumos tiesiog reikėtų pridėti dar vieną nulį.

Pamenu, mūsų pirmoji investicija buvo 1 200 Lt, juos skyrėme pramoninei siuvamajai pirkti, o sėdmaišius klientams pristatydavome antikvariniu S klasės mersedesu. Dabar turime gerokai pažangesnę siuvimo techniką ir firminį autobusiuką „Lennycraft“, kurio neįmanoma nepastebėti. Visa tai neįmanoma be investicijų. Tikime, kad kurį laiką reikia pabadauti tam, jog pajustum pinigų vertę ir vėliau mokėtum juos racionaliai naudoti. Pinigų stoka užgrūdina ir skatina asmenybės išradingumą.

Mes siekėme sukurti nedidelę įmonę – šeimos verslą. Tai vadiname itališkuoju modeliu. Aišku, pramonės gigantų nesame pajėgūs nukonkuruoti, bet galime užkariauti pasaulį išskirtinės kokybės ir dizaino gaminiais. Tarkim, baldas, pagamintas Italijoje, iškart asocijuojasi su itališka pavarde gaminio pavadinime, tradicijos perduodamos iš kartos į kartą, prabanga, kokybė, rankų darbas, išskirtinis dizainas ir nemaža kaina. Mus žavi ši šeimos verslo idėja. Būtent tokiu modeliu ir vadovavomės kurdami „LennyCraft“.

Jei esate tikri savo jėgomis, verta užsiimti investicijų paieška. Kaip žinoma, nori susipykti su draugu, pasiskolink iš jo pinigų. Teko girdėti ne vieną liūdną istoriją šiuo klausimu, todėl geriau turėti reikalų su bankais ar panašaus tipo struktūromis. Tai tik pinigai, nieko asmeniška. Tai sudrausmina. Kai subrendome investicijoms, pasinaudojome verslumo skatinimo fondo teikiamomis paskolomis. Tai yra praktiškai beprocentė paskola iš Europos Sąjungos lėšų.

Apie atsiperkamumą: pirmus 2–4 metus klausimų apie pelną net neturi kilti. Pradžioje jūsų tikslas turi būti įsitvirtinti, pelnyti gerą reputaciją ir veikti. Svajonės apie upeliais tekančius pinigus didžiajai daliai pradedančių verslininkų pakiša koją. Daugeliui naujų bendrovių judėti į priekį degalų užtenka tik pusmečiui, o negavus norimo pelno rankos nusvyra labai greitai. Iš dešimt naujokų po pusmečio dažniausiai lieka tik du, labiausiai užsispyrę. Mums pasisekė, nes paskolos suma nebuvo didelė – pinigai grįžo maždaug per pusmetį. Bet realus apčiuopiamas pelnas vis dar laukia ateity. Be to, viskas, kas uždirbama pirmus trejus metus, turi būti vėl investuojama į verslą.

Žinoma, verslą plėtojame dėl pinigų, neturime kito pasirinkimo, tai yra vienintelis šeimos pragyvenimo šaltinis. Bet jei kas rytą eini į darbą su šypsena ir grįžti namo laimingas, vadinasi, esi teisingame kelyje. Kiekviena diena mūsų darbe kitokia, nepanaši į praėjusią, kasdien sužinome ką nors nauja, įdomaus. Kartais vyksta tokie įvykiai, kurių neįmanoma vertinti pinigine išraiška. Pavyzdžiui, neseniai mūsų sėdmaišiai dalyvavo pasaulinio lygio parodoje „GlobalShop 2012“ Las Vegase. Nesavarankiškai, tiesiog papildėme garsios Lietuvių bendrovės stendą. Pasauliniu mastu tai buvo visiškai nereikšmingas įvykis, bet mums tai didžiulis žingsnis pripažinimo link.

Svarbu ne tik gauti tinkamą atlygį už gerai atliktą darbą, bet ir kad tavo darbas būtų vertinamas, giriamas. Prieš Kalėdas „British Ametican Tobacco“ užsakė sėdmaišių kaip dovaną savo verslo partneriams užsienyje. Gavę dovanas šie negalėjo patikėti, kad sėdmaišiai pasiūti Lietuvoje. O BAT atstovas jiems didžiuodamasis pareiškė: „O ko jūs stebitės? Juk tai LIETUVA!“ Toks įvertinimas yra neįkainojamas, „pagaminta Lietuvoje“ lygu kokybės ženklas, kas gali būti geriau? Vertiname kiekvieną tokią mažytę asmeninę pergalę.

Tiems, kas skaito šį straipsnį, turi ambicijų ir noro, palinkėsiu bandyti, ieškoti ir atrasti. Manau, pakartoti svetimą sėkmę yra nerealu – neįmanoma uždirbti pinigų iš to, iš ko jau kažkas uždirbo, todėl būkite ypatingi, išskirtiniai bei nepakartojami. Kūrybingumas – sėkmės variklis. O prieš pradėdami būtinai perskaitykite Jacko Trouto „The 22 Immutable Laws of Marketing: Violate Them at Your Own Risk!” ir kitas jo knygas. Tai padės rasti savo vietą po saule ir nedaryti didesnių klaidų. Prieš ką nors darydami visada pagalvokite, ar sugebėsite iš to išsikapstyti.

© 2011 BZN START. Visos teises saugomos.

Griežtai draudžiama BZN START start paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti BZN START kaip šaltinį.

original post

BE KŪRYBIŠKUMO NEBUS NIEKO

Pastebėję neatpažintus margaspalvius šliaužiančius objektus Vilniuje susidomėjome, iš kur gi jie atsirado. Paaiškėjo, kad tai Jelenos Rusinovič–Zelkouskajos ir Olego Zelkouski kuriami lietuviški sėdmaišiai Lennycraft, plačiai paplitę visoje Lietuvoje ir toli už jos ribų, tapę nepamainomais pagalbininkais pavargusioms kojoms festivaliuose ar stilingais akcentais jaukiuose interjeruose.
Verslo idėjai išgryninti – viena valanda

„Idėja gaminti sėdmaišius buvo žingeidumo, potraukio nestandartiniams daiktams, kūrybiškumo pasekmė. Juos gaminti, ir kaip tai padaryti, sugalvojome per valandą. Pradėję veikti nieko nežinojome apie situaciją šioje rinkoje, tačiau pasirinkome strategiją, kuri neša sėkmę ir šiandien – akcentuoti išskirtinumą ir kokybę“, – teigia verslininkai. Šeimyniniame versle siekiama asmeniško santykio su klientu – suprasti jo poreikius, pasiūlyti jam unikalų produktą. Būtent todėl nesitikėkite atrasti „Lennycraft“ sėdmaišių įprastose parduotuvėse ar gauti jų tiesiog iš sandėlio.

delfi_verslo_logo
14_sedmaisiai_lennycraft

„Mes nenorime parduoti kuo daugiau ir kuo greičiau. Atėjome ilgam – esame ilgų distancijų bėgikai. Sėdmaišius ne tik gaminame, bet ir siūlome Lietuvos rinkai naują paslaugą – Sėdmaišių Nuoma– kurią žaibiškai nukopijavo konkurentai. Ačiū jiems – tai tik parodė, kad naujovė reikalinga ir didino produkto populiarumą“, – šypsosi Olegas.

Paprašėme poros pasidalyti, kas, jų nuomone, yra svarbiausia sėkmingam verslui: „Vienareikšmiškai – kūrybiškumas ir išskirtinumas. Reikalingas noras, ambicijos, būtina ieškoti, tuomet ir atrasi. Nesistenkite pakartoti svetimos sėkmės istorijos – tai neįmanoma, tu nebebūsi pirmasis. Tapti išskirtiniais, sėkmės varikliu paversti kūrybiškumą – štai ko turite siekti. Nusiteikite, kad pradžioje lengva nebus, ypač jeigu stokojate pradinio kapitalo verslui. Tačiau kartais naudinga „pabadauti“, kad suprastum pinigų vertę ir išmoktum juos naudoti protingai. Pinigų trūkumas irgi užgrūdina, skatina išradingumą“.

Kiekvieną litą naudokite pagal paskirtį

Originalių sėdmaišių verslą šeimai vystyti padėjo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) administruojama parama smulkiajam ir vidutiniam verslui. Verslui buvo imta paskola su INVEGA garantija ir nupirkta profesionali siuvimo įraga, „antikvarinis“ S klasės „Mercedes“, kuriuo verslininkai patys pristatinėdavo prekes, pakeistas krovininiu-reklaminiu autobusiuku, kurio tiesiog neįmanoma nepastebėti mieste. Taip pat išnuomotos patalpos sėdmaišių gamybai.

„INVEGA garantija leido mums gauti paskolą neužstatant savo turto, todėl mažiau rizikuodami drąsiau įgyvendinome savo idėją. Puikus yra ir dalinis paskolos palūkanų kompensavimo mechanizmas, leidžiantis sutaupyti 95 procentus palūkanoms skirtų lėšų ir jas investuoti į verslą. Tai protinga sistema, leidžianti kiekvieną litą panaudoti pagal paskirtį. O pradedantiems verslą galime pasakyti taip: norint, kad investicijos pasiteisintų, pirmiausia realiai įvertintinkite savo galimybes“.

Sėkmę neša tik naujos idėjos

Pasak Lietuvos verslo konfederacijos prezidento Valdo Sutkaus, norint, kad parama verslui būtų naudinga ir suteiktų trokštamą rezultatą, reikia įvertinti, ar verslas yra vertas tos paramos. „Subsidijos yra prasmingos tada, kai jos suteikia reikalingą pradinį įnašą verslo pradžiai. Tačiau sėkmingam verslui visų pirma reikalinga nauja, novatoriška idėja. Tuomet parenkite verslo planą, kuris leis įvertinti, ar idėja nėra visiškai utponinė, bei atlikite rinkos analizę, kuri parodys, ar idėja bus gyvybinga. Tik tuomet, kai jau yra verslininko inciatyva, nauja idėja, analizė ir verslo planas, bet trūksta tik pradinio kapitalo, parama duos laukiamų rezultatų“, – teigia V.Sutkus.

Kaip rodo „Lennycraft“ sėdmaišių gamintojo pavyzdys, smulkiojo ir vidutinio verslo pradžiai itin naudinga INVEGA administruojama parama: „INVEGA garantijos leidžia gauti paskolą jokio užstato neturintiems žmonėms. O dalinio paskolos palūkanų kompensavimo priemonė leidžia gerokai sumažinti paskolos ėmimo kaštus ir panaudoti sutaupytas lėšas kitur“, – sako V. Sutkus.

Pirmiausia idėja patikėti turite patys

„Sėdmaišiai „Lennycraft“ jungia originalią idėją, kokybiškai atliktą darbą, ambicingus ir ryžtingus žmones, todėl ir rezultatas šiandien yra puikus – produktas ne tik graibstomas visoje šalyje, bet ir garsina lietuvišką dizainą užsienyje. Svajoti, nebijoti, ieškoti ir atrasti – to linkime kiekvienam drąsią svajonę turinčiam, bet galbūt pradinių lėšų jai realizuoti neturinčiam pradedančiam verslui. Puikiai suprantame, kad pradžia gali būti labai sunki, tačiau jeigu esate tikri, kad stengtis verta, kreipkitės pagalbos nedvejodami. Jeigu netikėsite patys savimi, jumis netikės niekas“, – sakė INVEGA generalinis direktorius Audrius Zabotka.

Administruodama lengvatinių paskolų teikimą, INVEGA įgyvendina ir dalinio paskolų palūkanų kompensavimo priemonę, finansuojamą ES regioninės plėtros fondo lėšomis. Paskolų palūkanos kompensuojamos keliais atvejais. Vienas iš jų, kai paskola imama iš Verslumo skatinimo fondo, tada kompensuojama 95 proc. sumokėtų palūkanų. Jeigu verslo finansavimas vykdomas ne iš Verslumo skatinimo fondo, o pagal kitas INVEGA įgyvendinamas priemones ir už paskolos grąžinimą ar lizingo sutarties įvykdymą yra suteikta INVEGA garantija, kompensuojama iki 50 proc. sumokėtų palūkanų. Tiek pat palūkanų kompensuojama ir tuo atveju, kai imamos paskolos iš kredito įstaigų ar lizingo bendrovių investicijoms į gamybinę ir jai prilygintą įrangą bei įrengimus finansuoti, kai INVEGOS garantija nėra suteikta.

© 1999-2013 DELFI. Visos teises saugomos.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šalti.

Šeimos verslas: sėdmaišių gamyba įgauna pagreitį

Vieni apie savo verslą galvoja nuo ankstyvos jaunystės, kitus imtis naujos veiklos priverčia susiklosčiusios aplinkybės. Taip nutiko ir mums su vyru: gimus vaikui išėjau motinystės atostogų, o vyras tuo pačiu metu liko be darbo.

Turėjome nemažai laiko, per kurį vartydami žurnalus ir naršydami internetininėse platybėse aptikome įdomius, stilingus, kiek neįprastus Lietuvoje baldus. Tai nebuvo tradiciniai, iš medžio ar kitų kietųjų medžiagų pagaminti baldai. Tai buvo sėdmaišiai, apie kuriuos dabar žino bene kiekvienas. Kuo tai baigėsi? Dabar užsiimame jų gamyba bei nuoma.

delfi_soc_logo

12_sedmaisiai_lennycraft-300x225

Verslo pradžia mažame bute su sena siuvimo mašina

Verslo pradžia 2009 metais nebuvo lengva. Iki finansavimo gavimo turėjome vieną siuvimo mašiną, kuri buvo pakankamai „pavargusi“, dirbome savo mažame bute ir auginome mažą vaiką. Buvo sunku, tačiau nepasidavėme ir judėjome pirmyn. Apie lengvatinę paskolą, kurią galima gauti iš Verslumo skatinimo fondo užsiminė brolis, tačiau dvejus metus apie ją buvome pamiršę. Darbai judėjo pirmyn, o po kelių veiklos metų pagalvojome, kad yra realu šią lengvatinę paskolą gauti ir plėstis.
Situaciją šiek tiek apsunkino tai, kad dirbome pagal individualios veiklos liudijimą ir nebuvome įkūrę įmonės. Paskolą gavau kaip individualus žmogus, turėjęs įrodyti, kad pinigai tikrai bus skirti verslui. Verslo planą rašyti nebuvo sunku: jau dvejus metus dirbome, turėjome sukaupę nemažai statistinių duomenų, logiškai pagrindėme verslo idėją, nefantazavome, kad greitai užaugsime kaip labai pelningas verslas. Realiai įvertinome situaciją, taigi verslo planas pasitvirtino 99 procentais. Gavę paskolą išsinuomavome patalpas, įsirengėme ofisą. Nusipirkome naujesnių siuvimo mašinų, automobilį sėdmaišiams išvežioti. Darbas įgavo pagreitį ir dabar vadinamės .

Svarbiausia – individualūs užsakymai

Visi mūsų dirbiniai pagaminti naudojant kokybiškas medžiagas ir profesionalius darbo įrankius, todėl pasižymi puikia kokybe ir ilgaamžiškumu. Ypatingą dėmesį skiriame individualiems užsakymams – klientams patariame, padedame išsirinkti reikiamas medžiagas ir spalvas, įgyvendiname visus sumanymus. Nors pusę užsakovų sudaro stambios įmonės, pavieniai žmonių užsakymai, kurie sudaro kitą dalį, mums taip pat labai svarbūs. Lietuvoje egzistuoja problema – dažnai verslas veikia sugedusio telefono principu, kai nėra ryšio tarp užsakovo ir gamintojo. Lietuvoje daug tarpinių grandžių, įvairūs sekretoriai, pavaduotojai, agentūros ir firmos, kurios sukuria šį neveikiantį telefoną. Bendraudami su užsakovais tiesiogiai, mes juos išgirstame ir pateisiname jų lūkesčius. Beveik kiekvieną savo klientą pažįstame asmeniškai ir kiekvienam paspaudžiame ranką.

Be sėdmaišių gamybos ir pardavimo, teikiame sėdmaišių nuomos paslaugą – čia mes taip pat tapome pirmieji Lietuvoje. Paslauga įgauna pagreitį dideliais tempais ir jau antri metai iš eilės didėja norinčiųjų nuomotis sėdmaišius. Prieš keletą metų dar neegzistavo tokios sąvokos kaip sėdmaišių nuoma, o dabar tai atskira paslaugų kategorija.

Versle padeda išsilavinimas11_sedmaisiai_lennycraft

Tokiame versle ypač svarbu būti kūrybingu ir originaliu. Domimės naujomis tendencijomis ir pasaulyje vyraujančiomis madomis. Nors su vyru esame už klasikinius sėdmaišių modelius, tačiau formas patobuliname. Dažnai ir klientai ateina su konkrečiais norais – tuomet kartu pakoregavę idėją klientui pateikiame maketą ir visi drauge priimame galutinį sprendimą.

Esu baigusi meno mokyklą, kurti man patinka, o idėjų galvoje visuomet gausu. Taip pat turiu technologo išsilavinimą – tai palengvina darbą, susijusį su siuvimu. Mudu su vyru universalūs: jis sukūrė internetinę svetainę, ją iki šiol pats prižiūri ir papildo įgyvendintais projektais, aš bendrauju su klientais, modeliuoju ir siuvu Esame puiki komanda. Tai jau nebe verslas – tai gyvenimas

Šeimos verslas skiriasi nuo kitų verslų: tu jame gyveni visą parą, „sergi“ tuo, ką darai. Ne kartą mano ir vyro santykius buvo ištikusi nedidelė krizė, tačiau darbas gali ne tik išskirti, bet ir „suklijuoti“. Kartu leidžiant didžiąją laiko dalį atsiranda trintis, tačiau turime laikytis vienas kito, nes tai mūsų gyvenimas. Juk sėkme dalinamės dviese!

Pradedantieji verslininkai daro nemažai klaidų, kurių mums pavyko išvengti. Dažnam neužtenka kantrybės, užsispyrimo, juk negali tikėtis pelno tik pradėjus vystytis verslui. Mūsų tikslas nuo pat pirmos dienos buvo ne pelnas, bet malonus darbas ir įsitvirtinimas rinkoje. Žinojome, kad tik didelių pastangų pagalba pasieksime pačių geriausių rezultatų. Tuomet tai jausime ir finansiškai. Svarbu dirbti su dideliu atsidavimu. Verslas įsisuko ir mūsų nebepaleidžia. Dabar sustoti būtų labai sunku.

Ateities planai ir už Lietuvos sienų

Iki šiol dirbome dviese, tačiau vis dažniau pagalvojame apie didesnį kolektyvą. Susidomėjimas sėdmaišiais didėja, taigi darbo krūvis dviem žmonėms tampa nepakeliamas. Reikalinga ir nauja įranga: viską, ką turime, išnaudojame maksimaliai.

Nuo pat pradžių tikėjome savo idėjos sėkme. Nekilo abejonių, kad nepavyks. Mes džiaugiamės tuo, ką darome, o tai – svarbiausia. Geri atsiliepimai mus verčia pasitempti, žinome, kad į mus galėtų lygiuotis ne vienas šioje srityje dirbantis kolektyvas.

Mūsų ateities planai neapsiriboja tik Lietuva. Esame užmezgę kontaktus su žmonėmis, kurie padės įsitvirtinti užsienio rinkose. Šiuo metu vyksta derybos, susitikimai ir detalių derinimas. Turime rimtų ketinimų. O kol kas – dirbame išsikėlę aukštą kartelę.

Daugiau projekto „Verslumo skatinimas“sėkmės istorijų galite rasti SociumasLT rubrikoje „Verslaujam”.

Planuojantys pradėti savo verslą dėl lengvatinių paskolų gali kreiptis į Lietuvos centrinę kredito uniją arba artimiausią kredito uniją. Informacijos galima teirautis nemokamu tel. numeriu 8 800 11211 arba ieškoti CIA.

© 1999-2013 DELFI. Visos teisės saugomos. Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Sėdmaišių gamybos versle – šeimos pergalė

„Eiti jau pramintomis pėdomis – sunku. Turbūt neįmanoma uždirbti pinigų iš to, kas jau sėkmingai buvo įgyvendinta kitų. Kiekviena verslininko idėja privalo būti ypatinga ir nepakartojama. Tik kūrybingumas yra sėkmės variklis“, – tikina Kaune sėdmaišių gamybos verslo įmonę „Lennycraft“ valdantys Jelena Rusinovič-Zelkouskaja ir Olegas Zelkouskis.

Startas – krizės akivaizdoje

J.Rusinovič-Zelkouskaja prisiminė, kad kartu su vyru visada svajojo įgyvendinti slaptą troškimą – įkurti verslą.

„Kai esi paprastas samdomas darbuotojas, šansų materializuoti ambicijas ir sumanymus – nedaug. Imtis naujos veiklos mus privertė susiklosčiusios aplinkybės. Gimė sūnus, todėl išėjau motinystės atostogų, o vyras tuo metu liko be darbo“, – kalbėjo dailės pedagogikos ir siuvinių technologijos specialybės mokslus baigusi moteris.

Pasak jos, verslo pradžia tapo pats krizės įkarštis, kai daugybė bendrovių bankrutavo.

„Buvo 2009 m., ekonominis nuosmukis. Daug kur jautėsi įtampa, suprastėjusi finansinė padėtis. Turbūt buvome drąsūs. Pagalvojome, jei pavyks įgyvendinti savo idėjas dabar, jokie sunkumai mums nebebus baisūs ateityje“, – kalbėjo moteris.

kauno_diena_logo
img_9138

Savo bendrovę verslininkai pavadino „Lennycraft“, suderinę abiejų interneto slapyvardžius. Lietuvai šis pavadinimas yra gana neįprastas, jo labiau reikėjo bendradarbiaujant su užsieniečiais, todėl gyvuoja ir paprastesnis variantas – „Gyvi baldai“.

Apie riziką nenutuokė

Verslininkė pasakojo, kad įmonės „Lennycraft“ gaminami sėdmaišiai ir jų koncepcija atsirado besidomint nestandartiniais dalykais.

„Pervertėme daug žurnalų, naršėme internete. Mūsų dėmesį patraukė įdomūs ir stilingi baldai. Idėja kurti sėdmaišius gimė ir susiformavo per valandą, o visa kita buvo techniniai dalykai. Pamenu, kad verslo pradžioje turėjome tik siuvamąją mašiną ir daug entuziazmo. Ėmęsi veiklos, nelabai nutuokėme apie verslo riziką, konkurenciją, finansinius paskaičiavimus ir perspektyvas“, – kalbėjo J.Rusinovič-Zelkouskaja.

Pašnekovė pabrėžė, kad tuo metu pagrindiniu verslo varikliu tapo ne būsimo pelno skaičiavimas, o aiški idėja – noras išsiskirti, būti originaliems ir pastebėtiems.

„Neįmanoma prognozuoti pardavimo, pelno, pajamų. Mes siekėme sukurti nedidelę įmonę – šeimos verslą. Tai vadiname itališkuoju modeliu. Aišku, su didelėmis bendrovėmis nekonkuruojame, bet vietą po saule išsikovojome išskirtinės kokybės ir dizaino gaminiais“, – paaiškino verslininkė.

Pasak jos, šeimos tandemas – didelė pagalba dirbant. Verslininkų pora pasižymi universalumu: O.Zelkouskis sukūrė interneto svetainę, kurią pats prižiūri ir papildo įgyvendintais projektais, o J.Rusinovič-Zelkouskaja bendrauja su klientais, modeliuoja ir siuva.

Patraukė išskirtinumu

Nuo 2009 m. mažas, bet talentingas kolektyvas siūlo bekarkasinių baldų – sėdmaišių siuvimo paslaugas, vykdo įvairius individualius siuvimo užsakymus.

Visi įmonės dirbiniai pagaminti naudojant kokybiškas medžiagas ir profesionalius darbo įrankius, todėl gaminiai pasižymi puikia kokybe ir ilgaamžiškumu. Ypatingą dėmesį „Lennycraft“ skiria individualiems užsakymams – pataria, padeda išsirinkti reikiamas medžiagas ir spalvas bei įgyvendina visus kliento sumanymus.

Be sėdmaišių gamybos ir pardavimo, įmonė teikia ir sėdmaišių nuomos paslaugą – „Lennycraft“ ją pasiūlė pirmoji Lietuvoje. Paslauga įgauna pagreitį dideliais tempais ir jau antri metai iš eilės daugėja norinčiųjų nuomotis sėdmaišius.

Finansinė pagalba – paspirtis

Kaip teigė J.Rusinovič-Zelkouskaja, be pinigų šiais laikas net ir geriausios idėjos neturi šansų būti įgyvendintos. „Mūsų atveju neturėjome daug finansinių resursų ir ryšių, todėl pirmieji veiklos metai buvo labai sunkūs. Jeigu ne investicijos, vargu ar vis dar egzistuotume. Tokio verslo pradžiai būtų reikėję 30 000–50 000 litų“, – įsitikinusi moteris.

Ji prisiminė, kad pirmoji šeimos investicija buvo 1 200 litų, kuriuos verslininkai skyrė pramoninei siuvamajai pirkti, o sėdmaišius klientams pristatydavo antikvariniu mersedesu.
„Dabar turime gerokai pažangesnę siuvimo techniką ir firminį autobusiuką „Lennycraft“, kurio neįmanoma nepastebėti. Visa tai nebūtų įgyvendinta be finansinės paramos. Mums labai pagelbėjo galimybė pasinaudoti bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) administruojama lengvatine paskola. Ir mums pasisekė, nes skolindamiesi iš Verslumo skatinimo fondo gavome dalinį palūkanų kompensavimą. Tereikėjo užpildyti ir atsiųsti prašymą INVEGAI“, – kalbėjo pašnekovė.

Įmonės prašymas atitiko sąlygas, todėl jai buvo suteikta 95 proc. sumokėtų palūkanų kompensacija.

„Dabar įmonėje dirba keturi žmonės, išsikėlėme į naujas, didesnes patalpas. Iš INVEGOS be paskolos verslo pradžiai papildomai gavome kompensaciją darbuotojų atlyginimams. Plėtojame mūsų danišką projektą – sukurtas naujas prekės ženklas užsienio rinkoms. Turime keturis prekybos salonus partnerius, Kaune, Vilniuje ir Klaipėdoje“, – naujoves vardijo moteris.

Sėkmingai plečia verslus

Kauno taikomosios dailės mokyklos direktorės Dainos Rožinienės įsitikinimu, įvairios profesijos ir amatai – perspektyvi sritis, kurioje jaunimas gali realizuoti save.

„Mūsų įstaigos veikla yra orientuota į individualios veiklos kūrimą. Žinoma, kiekvienam mokslus baigusiam žmogui, atsižvelgiant į pasirinktą sritį, reikia skirtingo kapitalo: vieniems – didesnio, kitiems – mažesnio. Pastebiu, kad į profesines mokyklas atkeliauja nemažai vaikų iš socialiai remtinų šeimų. Tokiam jaunimui savo verslą pradėti tampa sunku dėl finansų trūkumo ar nežinojimo, kaip rasti paramą. Be to, juos dažnai kamuoja baimė“, – teigė direktorė.

Kaip teigė D.Rožinienė, vis dėlto daug Kauno taikomosios dailės mokyklos auklėtinių jau yra pradėję savo individualią veiklą. Sėkmingai verslus vysto internetu savo gaminiais prekiaujantys juvelyrai, kompiuterinės grafikos specialistai ar reklamos gamintojai.

Įstaigos direktorė jauniems žmonėms patarė būti drąsiems ir ieškoti daugiau patirties versle turinčiųjų pagalbos.

Karjerai pasiekti – profesija

Kaip teigė Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovė Audronė Jankuvienė, profesinis mokymas Lietuvoje buvo ir tebėra nepelnytai nuvertintas.

„Apie 60 proc. šalies gyventojų dirba srityse, kur reikalingas profesinis išsilavinimas. Darbo biržos duomenimis, trys iš keturių registruotų laisvų darbo vietų yra skirtos kvalifikuotiems darbininkams. Dėl trumpesnio mokymo laiko ir tiesioginės orientacijos į ūkio poreikius profesinės mokyklos gali greitai atsiliepti į kvalifikuotų specialistų paklausą rinkoje“, – kalbėjo A.Jankuvienė.

Anot jos, per pastaruosius trejus metus stojančiųjų į Lietuvos profesines mokyklas padaugėjo 40 proc.

„Šiemet į mokyklas priimta 400 jaunuolių daugiau, nei buvo planuota, ir ši tendencija pastebima jau keletą metų, o į kai kurias specialybes net konkursai susidaro. Daugėja jaunimo, kuris stoja į profesinio rengimo mokyklas jau turėdamas aukštojo mokslo diplomą. Įgijus darbo rinkoje paklausią profesiją, neretai gali greičiau susirasti darbą ir uždirbti daugiau, nei baigęs mokslus universitete“, – įsitikinusi Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų atstovė.

A.Jankuvienė vardijo, kad populiariausiomis profesijomis išlieka automechanikai, statybos apdailininkai, pardavėjai, padavėjai ir barmenai, socialiniai slaugytojai, kompiuterių ir technikos operatoriai.

Grieztai draudziama Lennycraft paskelbta informacija panaudoti kitose interneto svetainese, tradicinese ziniasklaidos priemonese ar kitur arba platinti musu medziaga kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, butina nurodyti Lennycraft kaip saltini.

invega-logo_be_uzrasu_0_1 es_3_4